timajos-go-vietnam.reismee.nl

Hoi An

Na een goede nachtrust en een lekker ontbijt, besluiten we ondanks de regen, naar de oude stad te gaan. Dit oude centrum staat op de werelderfgoed lijst va UNESCO en moet erg mooi zijn. Ons hotel verstrekt gratis fietsen, dus op de fiets rijden we richting het centrum. Het is ongeveer tien minuten fietsen.

Het ziet er gezellig druk uit. Veel toeristen, maar ook veel lokale bevolking. We zetten onze fiets op een stoep, maar zoals op zoveel plekken staat er meteen een dame naast ons die parkeergeld wil hebben. Prima, voor 5000 dong mogen we onze fiets hier neerzetten. 5000 dong is ongeveer 20 cent, dus vooruit met de geit. We lopen het centrum in, waar we een toegangsticket voor de oude stad kopen. Met dit ticket mag je zo vaak in en uit als je wilt. Het ziet er allemaal heel leuk uit. Geel gekleurde huisjes afgewisseld met houten huisjes, veel winkeltjes en vooral heel veel kledingmakers. Hoi An staat bekend om zijn kledingproductie en je kunt het zo gek niet bedenken of zij maken het of maken het na. En voor weinig. Als je wilt naaien ze er ook nog Armani in…..

We wandelen wat rond en lunchen aan de rivier. Af en toe is het zelfs even droog. We kopen eetstokjes voor Tim en een shirt voor mij en voor we het weten zitten we bij een dame in haar shop voor een handgemaakte colbert voor Joost. We moeten stevig onderhandelen maar uiteindelijk wordt er voor 58 euro en 3 drankjes een colbert van cashmere voor Joost gemaakt. Terwijl Joost zijn maten worden opgenomen krijgen Tim en ik een gratis nek massage van de coupeuse. We zijn benieuwd wat het gaat worden. Morgen kan hij het ophalen.

Na deze aankoop kopen we nog twee leuke lampen voor de veranda en dan fietsen we langzaam aan weer terug naar het hotel. Even wat relaxen en dan fietsen we weer terug naar de oude stad om te gaan eten. Collega Frank had een tip voor een restaurant gegeven, dus dat willen we wel proberen. Maar kennelijk hadden meer mensen deze tip gekregen (al dan niet van Frank

Wink
), want voor het restaurant staat een enorme rij. Daar hebben we geen zin in dus we pakken een ander restaurant, waar we heerlijk hebben gegeten.

De volgende dag worden we wakker en als we naar buiten kijken is het zowaar droog. Na het ontbijt fietsen we richting de oude stad om Joost zijn jasje op te halen. Spannend !!! En het ziet er goed uit hoor. Het zit als gegoten.

We hebben een fietstocht gedownload van internet en die start in het centrum, dus daar willen we nu mee beginnen. Na wat uitzoeken vinden we de start en fietsen maarrrrrrr. Het is nog niet zo makkelijk als wij dachten, dus om de zoveel meter staan we weer stil. Wat een gedoe en wat een klote route. Omdat het vandaag de eerste dag met zon is besluiten we na zo’n 3 kwartier even af te koelen met een koud drankje. Heerlijk! Een leuk hondje houd ons gezelschap en vol frisse moed fietsen we na een half uur weer verder. De frisse moed is al snel weer verdwenen want het blijft zoeken en dus stoppen we ermee en fietsen rap weer terug naar het hotel waar we lekker afkoelen in het zwembad.

De rest van de dag hangen we hier wat rond en eten en drinken wat.

Na een goede nachtrust worden we weer wakker met een blauwe lucht en de zon hoog aan de hemel. Wat ziet de wereld er toch anders uit als het zonnetje schijnt. Ook wel eens leuk.

Vandaag stappen we weer op de fiets en doen onze eigen route. We fietsen richting een vissersdorp en zien wel wat we tegenkomen. Het is een mooie tocht en door de zon best warm. We zien veel onderweg en maken mooie foto’s. Rond het middaguur fietsen we terug naar het hotel, waar Tim een frisse duik neemt en waar we lunchen. Na de lunch vertrekken we richting, jawel, het strand. Eindelijk is het strandweer. Het is ongeveer 5 km fietsen en dan zijn we er. Er staat een lekker windje dus het is goed toeven. We worden bediend met drankjes, er staan lekkere bedjes en we krijgen gratis een bord vol met heerlijk vers fruit. Dat is nog eens klantenbinding.

Na een lekker middagje strand fietsen we terug en nemen nog een duik in het zwembad. Vervolgens gaan we weer richting restaurant voor poging 2, maar ook deze mislukt, dus dan maar weer een ander restaurant, er zijn er genoeg. Weer lekker gegeten en hup op de fiets weer terug naar het hotel.

Yvonne Henneman

Leuk om jullie avonturen weer te lezen Marinette, wat wen fantastische reizen maken jullie toch altijd! Ben benieuwd naar het jasje van Joost, misschien wil hij het nog showen op de catwalk voor het oog van jouw camera????????

Yvonne Henneman

Die vraagtekens waren eigenlijk lachende smileys hoor maar die worden niet overgenomen zie ik

Vera

Genoten van de verhalen, maar wat jammer om Joost niet in zijn jasje te zien! Maken je fans nog kans erop???

Tjeerd en Pam

Leuke verhalen weer. En eindelijk mooi weer. En ja, wij zijn ook wel nieuwsgierig naar het jasje van Joost. Dus graag een fotootje ervan.

Rob van Lith

Wat een leuk reisverslag, je kan er wel een boek van maken.
Lekker dat jullie nu eindelijk mooi weer hebben, hopelijk blijft dit zo voor de rest van de vakantie.

Marinette

Jasje zit strak verpakt, dus helaas geen showtje. Thuis maar....

Peter en Conny

Weer genoten van jullie verhalen en mooie foto's!

Patty

Wat grappig, een nekmassage bij de coupeuse! ????