timajos-go-vietnam.reismee.nl

Saigon

Als we bij ons hotel aankomen zijn we blij verrast. Ik wist dat we luxe hadden geboekt voor de laatste dagen, maar dit ziet er wel heel goed uit hoor. We hebben een soort suite, met twee slaapkamers, twee badkamers, een woonkamer, wasmachine, droger en zo ongeveer 4 airco’s, alles wat je kunt bedenken is er. Lekker zwembad en ook een jacuzzi. Eén minpuntje……het regent. Ondanks dat nemen we toch een duik in het zwembad en daarna in de jacuzzi.

Op de kamer teruggekomen lijkt het ons handig onze kleding te wassen, dan hoeft dat niet meer als we thuiskomen. Dus, was uitgezocht, de machine in en draaien maarrrrrrr. En ja, daar gaat het dus weer mis, want zodra het programma is afgelopen wil ik d deur open doen en die gaat dus niet open. Wat we ook doen, hij blijft dicht. Dan maar even googelen naar de gebruiksaanwijzing. Die vinden we snel, maar als we doen wat daar in staat gebeurd er nog niks. Uiteindelijk bellen we maar naar de roomservice. Deze staat al snel voor de deur, werpt een blik op het apparaat en stelt vakkundig vast dat wij hem stuk hebben gemaakt. We hebben het niet goed gedaan, we hadden het programma af moeten wachten en dan pas de deur open moeten doen. Best wel knap dat hij dat zo aan de buitenkant kan zien. Hij belt ergens naar toe en vervolgens gaat de telefoon in de kamer en krijg ik een dame aan de lijn, die zegt dat de monteur heeft geconstateerd dat het onze eigen schuld is en dat we 400 duizend dong moeten betalen voor de schade. Nou is dat geen spectaculair bedrag, want dat is maar ongeveer 16 euro, maar het gaat natuurlijk wel om het principe dus ik zeg meteen dat we dat niet betalen, omdat wij niets fout hebben gedaan. Ze sputtert wat terug en inmiddels heeft de monteur de handgreep van de deur in zijn hand, afgebroken….Sterk spul! Hij maakt vervolgens de machine open aan de achterkant en verteld na ongeveer 5 minuten dat het een defect is in de machine en dat het niet onze schuld is. Hoe snel kan iets weer veranderen. Hij belt weer met de dame en zij belt mij weer. Ze geeft aan dat ze met haar manager moet overleggen over de kosten, maar dat de machine gemaakt wordt en dat we hem dan weer kunnen gebruiken. Ik geef nogmaals aan dat wij niets betalen omdat wij niets fout hebben gedaan. Het komt goed zegt ze…….Nou, dat zullen we bij het uitchecken dan wel zien.

Maar goed, de machine is dus gemaakt, de was draait weer en om er zeker van te zijn dat wij toeristen niet weer zo stom zijn, moeten we als het programma klaar is naar de roomservice bellen en dan komt er iemand om de deur van de wasmachine open te doen. Hahahahaha, hoe is het mogelijk. Maar prima hoor, we kunnen zelfs midden in de nacht bellen zeggen ze….

Dan kijken we nu nog even een filmpje en dan gaan we morgen een flinke shopsessie houden.

Saigon

Esther

Altijd jammer, die westerlingen die niet weten hoe een wasmachine werkt :-)
Marinette, Joost en Tim, ik vond het geweldig om met jullie mee te reizen door Vietnam, dank voor de leuke, leerzame en spannende verhalen!

Rob van Lith

Misschien dekt de reisverzekering wel de wasmachine schade, maar het is natuurlijk wel een beetje nalatigheid je moet wel weten dat eerst het programma klaar moet zijn voordat je het deurtje wilt openen.:-)