timajos-go-vietnam.reismee.nl

Sapa, dag 3

Het is ochtend en we zijn terug in ons hotel in Sapa. Het is nou niet direct het meest luxe hotel, maar we hebben in ieder geval een bed en schone lakens. Daar is dan ook alles mee gezegd. Verder stelt het niet veel voor. Het is vies, het ruikt er vreselijk muf en naar nu blijkt (Joost had even wijzelijk zijn mond gehouden) hadden we ook gezelschap van een aantal kakkerlakken.

Het regent best wel, dus ons voornemen om een plaatsje verderop te bezoeken laten we snel varen. We besluiten maar wat rond te lopen in Sapa en de vele winkeltjes te bezoeken. Er kan genoeg geshopt worden, alle merken op gebied van outdoor en trekking zijn aanwezig in de Vietnamese uitvoering.Goed nagemaakt en dus zijn we twee herenjassen van The North Face rijker.

We drinken een drankje in een bar en lunchen daarna weer in een ander restaurant. Zo brengen we de dag een beetje door, want het regent maar door. We trekken zelfs een vest en dichte schoenen aan, want door al die regen voelt het wat frisser.

Uiteindelijk wachten we in de bar van ons luxe hotel met heerlijk frisse wc tot we worden opgehaald en naar de nachttrein worden gebracht. In de bar worden we nog getrakteerd op de verhalen van een nederlands gezin, die hetzelfde als alle andere toeristen hier hebben gedaan, maar natuurlijk net even beter en net even echter dan de rest.............

Om 6 uur worden we opgehaald en naar de trein gebracht. Voor de oplettende lezer : Het is inmiddels gelukkig droog geworden want anders hadden we weer de hele tocht met de ramen open gereden, want ik denk niet dat onze chauffeur zijn auto inmiddels begrijpt. Overigens denken wij dat hij dit nog niet weet omdat de taal op zijn navigatiescherm engels is en hij waarschjinlijk de knop naar het vietnamees nog niet heeft gevonden.

Bij de trein aangekomen nemen we afscheid van de chauffeur en kunnen we al gauw instappen. Daar wacht ons een verrassing, we krijgen gezelschap in onze slaapcoupe; in 1 van de bedden komt een jonge vietnamese toeriste te liggen. Behalve het licht van het schermpje van haar mobiel hebben we niets van haar gemerkt gelukkig.

Om half 5 in de ochtend komen we aan in Hanoi en rijden we rechtstreeks naar ons hotel, waar we 2 uur de tijd hebben om te douchen, om te kleden en te ontbijten, waarna we doorreizen naar Halong Bay aan de Noordkust van Vietnam.

vera

Was een kakkerlak leuker gezelschap als Vietnamese toerist??